lördag 1 september 2012

Hej det var ett tag sedan jag skrev men jag kommer med en liten berättelse vad jag gjort.
Efter MTB SM var det LVG SM i Halmstad tempo gick ganska bra jag kom 12:a vi fick lag GULD i Fredrikshof, sedan var det dags för linje det var lite ryck men det va inget farligt så alla var tillsammans när vi gick ut på sista varvet på slutet ryckte Felix o Linus det höll ända in i mål Felix vann Linus 2:a jag försökte med ett ryck men det vart för tidigt så klungan kom ifatt Gabriel kom3:a
jag följde klungan in i mål 20 plats.
Hemma i Ludvika tränade jag på som vanligt alliansen med gubbarna var med dom hela loppet men fick ge mig i spurten har för klen utv men till nästa år får dom det svårt ska slå dom varje lopp.
Sedan var det Cykelvasan åkte med Nisellarna till Mora vi åkte banan och provade den sen provade jag kajak det va kul lite läskigt i början. Tävling start i Oxberg tillsammans med p-f 11-16
det gick bra var med högt upp hela tiden hade en svacka i loppet men kämpa mig kvar det var i någon backe annars gick det bra farten ökade väldigt sista 5 km men då var jag pigg det skulle bli spurt kuuul bara man fixar en bra placering vart lite trängd men jag kom loss och spurtade in i mål och jag va först jag vann härligt!!!!!
Vart interjuvad det va kul Mora tv var där.
Sen bar det iväg till Gesunda DOWNHILL väntade SM men jag körde i en öppen klass för 15-16 är det sm status men det va ju tävling va sist i kvalet men när finalen va körd kom jag 2:a skitkul tack till Farmor o farfar som sponsrade med downhill cykel.
FINNMARKSTUREN jag och Jack fick en liten lucka vi körde en stund ihop sen ryckte Jack och jag kunde inte hänga med försökte hålla fart sista varvet körde omkull fick en rejäl lårkaka så ck uni åkaren kom ifatt och gick förbi men jag kunde hålla 3 platsen in i mål skit men det vart pallen iallafall. Stora turen jag var kransmas kul men kläderna va inte kul förbaskat fula men det gick väl bra ändå Ann Berglund fick kransen av mig i spöregn.
Nu är berättelsen slut el jag är uppe i funäsdalen med Oskar men det berättar jag om när jag kommer hem hej hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar