torsdag 26 juli 2012

SM 2012 Sprint MEDALJ

Sprinten började med ett tidskval jag tyckte det gick dåligt för jag fick lite strul med kedjan efter starten men det visade sig att det gått bra jag vart kvaletta.
Det var 12 st som gick vidare till elimenering, vi startade 6 och 6 dom 3 första gick vidare till A final
dom andra 3 gick till B final.
Starten gick jag var 2:a Ted var först ut men sen fick Ted nå strul så jag gick om honom och höll första platsen in i mål och jag gick till final skönt.
B finalen gick först lite nervöst att stå och vänta och se dom andra köra, sen var det vår tur Erik Wano fick en bra start men innan asfalten kom var jag förbi honom och jag hade tätposition, jag laddade på rakan innan skogen och kurvorna och sedan målrakan och ut på andra varvet, men inget var avgjort jag var tvungen att gasa hela tiden men när jag tagit hoppet sista gången och spurtade på kunde jag höja armarna i skyn JAG VANN F---N va skönt det kändes.

Bilder kommer imorgon och kanske en liten film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar