tisdag 17 juli 2012

U 6

Tänkte berätta lite om en tävling jag har varit på U 6 i Tidaholm, en stor landsvägstävling.
Vi var 91 st som starta i min klass det va 85 som kom i mål efter 6 dagars tävlande, ni undrar kanske varför det va några som inte kom i mål och det va för att dom körde sönder el vurpade.
Men jag kom i mål.
Dag 1: Prolog el snabb tempo på 1,5 km jag kom 8:a tid 2,26,5 lite förvånad
Dag 2: Linje vi åkte 42 km vi startade sen vart det vurpa men sen vart det regn vad ovanligt en runda som innehåller allt platt uppför nerför grus.Efter gruset en till vurpa, andra varvet då kom det ännu mer regn å då menar jag regn tillslut kom vi i mål jag kom 9:a
Dag 3: Linje vi åkte 46 km lika här en runda som innehåller allt men lite längre uppför en backe på 2 km men lika nerför lång och fin  fort går de c:a 70 km/t försökte gå med täten men det vart för tufft
kom in på en 22:a plats.

Dag 4: Gp kul kort platt bana på c:a 2 km som vi åkte 12 varv jobbigt 18 plats in med klungan.
 Dag 5: Linje 30 km bana som är ganska lätt förutom en backe som är ganska tvär och lite kantvind
låg långt upp hela tiden men sista varvet halka jag ner en bit fick jag kämpa mej upp och då brände jag krutet kom in på en 23 plats.
Dag 6: Tempo 8 km som sagt har det inte varit min grej men jag kom in på en 12 plats.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar