onsdag 19 september 2012

Hallbyrundan

Hallbyrundan skulle inte åka den men starten gick kl 14 00 så det vart att jag åkte den ändå för det var på hemvägen. Startfältet var lika förutom att Erik Nilsson inte var med, hann inte åka banan före det var bara ett parti som jag kunde prova lite synd men då hade vi fått åkt så tidigt.
Jag kom in i startfållan sent stog längst bak f-n men det gick att köra om kom iväg bra och i första kurvan gick jag på innern så jag låg på en 4 plats det var hyfsat.
När vi kom upp på en asfaltsraka gick jag upp i täten och var först ner till (Bmxbanan) små hopp och tvära kurvor kul jag fick en liten lucka på dom andra.
Sen kom vi till den bandelen som jag inte hade åkt och det var tvära kurvor och direkt efter tuff backe så Oskar kom närmare och när vi kom in för varvning var det en brant backe där var han ifatt och så gick han om mig åkte lite för tungt. Andra varvet svarade inte benen men banan klarade jag av bättre  Oskar kunde jag inte göra något åt Oskar 1:a Jag 2:a Axel Höglund 3:a Jacob 4:a.
Nu har jag snart åkt färdigt med mtb men det blir Cykelcross snart ska inte åka på första tävlingen men resten ska jag åka, det har varit ett bra år för mig både på LVG och MTB vi ses.
                                                                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar