onsdag 19 september 2012

Allebike

Hej Fredag 14/9 var det begravning för min gammelfarmor det var sorgset.
Nu till något roligare samma dag åkte vi ner till Alingsås till Allebike för att prova cykel.
Peter tog emot mej och pappa visade oss lokalerna det var stort gym danslokal och cykelaffären.
Vi bytte om och gick hem till Peter jag skulle få prova 29er och en 26:a, banan vi åkte på låg precis vid hans gård man åkte till och med på hans gräsmatta en bit.
Vi tävlade med 4 st kronhjortar som kom springande på åkern, vi var ute i 1,5 tim och jag tyckte till slut att 26an var bättre till mig och till dom tävlingar jag kör. Vi duchade och sedan provade jag nya kläder byxor tröjor och en mössa sen packade vi bilen för färd hem till Janet som bor i Borås det är Pappas kompis. Vi kom sent till Janet så det var bara att äta och gå och lägga sig för det var tävlig på lördagen i Vårgårda men det berättar jag i nästa inlägg tjo. OBS bilder på cykeln kommer sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar